Breukelen,
23
december
2015
|
09:19
Europe/Amsterdam

7 strategieën om succesvol te zijn voor klanten, organisaties en jezelf

De werkcontext van veel professionals is de afgelopen jaren sterk gewijzigd. Er zijn grote veranderingen gaande bij klanten en in branches die impact hebben op het werk van professionals. In het deze week verschenen boek ‘Ik maak het verschil’ van prof. dr. Frank Kwakman, hoogleraar Nyenrode Business Universiteit, en Rolf Rosenmöller, partner, trainer en adviseur bij Itasc Nederland, kunnen ‘nieuwe professionals’ inspiratie, uitnodigende vragen en zeven strategieën vinden, die hen helpen om succesvol te zijn.

Frank Kwakman vertelt dat zij bij het schrijven van het boek steeds meer zijn gaan richten op de veranderende context van de professional. "We durven zelfs te spreken over ‘de nieuwe professional’, om uiting te geven aan de noodzaak om over extra talenten te beschikken en zo aan te sluiten op de veranderende omgeving. Want alleen dan kan je klanten helpen in de wereld van hogere klanteisen, toenemende concurrentie, nieuwe toetreders en snel om zich heen grijpende digitalisering."

Rolf Rosenmöller: "De professional die wij voor ons zien heeft een scherp oog voor de veranderende wereld van zijn klanten, is authentiek en bevlogen in zijn ambitie om van betekenis te zijn. Hij heeft visie maar is ook praktisch en weet daarmee zijn omgeving te inspireren. We schetsen in het boek een profiel met zeven talenten waar je je als professional aan kan spiegelen. Naast thema’s als relatiemanagement, nieuwe proposities en netwerken, besteden we in het boek ook aandacht aan jouw persoonlijke missie en hoe je je lichaam en geest vitaal houdt."

In dit boek zijn zeven strategieën te vinden, die nieuwe professionals helpen om succesvol te zijn. Een professional die in deze markt het verschil maakt en succesvol is voor zijn klanten, organisatie en zichzelf:

- heeft een persoonlijk missie
- beschikt over een uniek aanbod
- durft nieuwe klanten te benaderen
- verdiept de relatie met bestaande klanten
- maakt deel uit van een community
- is proactief met zijn business bezig
- houdt zijn lichaam en geest vitaal

Frank Kwakman is hoogleraar aan Nyenrode Business Universiteit en helpt professionals hun strategie, businessmodel en proposities te herzien om de dienstverlening aan klanten te perfectioneren.

Rolf Rosenmöller is partner, trainer en adviseur bij Itasc Nederland en nodigt professionals uit om ‘de beste versie van zichzelf in de wereld te zetten’ teneinde onderscheidende resultaten te boeken voor zichzelf en zijn omgeving.

 

Contactpersoon
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws